Blog
AJANKOHTAISTA
Lagercrantz ostaa Dieselvoiman
Lagercrantz on 28.12.2023 ostanut 86% Dieselvoiman osakkeista. ”Yhteistyö Lagercrantzin kanssa, joka on pitkäaikainen ja kokenut omistaja, tarjoaa vahvan alustan Dieselvoiman jatkuvalle kehitykselle ja kasvulle.”, sanoo Dieselvoiman toimitusjohtaja Mika Peltola.
Dieselvoima 10 vuotta
Dieselvoima täytti pyöreät 10 vuotta elokuussa 2022. Mitä olemme tehneet näiden vuosien aikana ja mihin olemme menossa tulevaisuudessa? Niistä ja tietysti myös itse 10-vuotisjuhlista pääset lukemaan lisää tästä artikkelistamme. Kaiken varalta.
Etsimme huoltoasentajia
Suomen Diesel Voima Osakeyhtiö etsii jatkuvasti lisää loisto-osaajia. Olemme kovassa kasvussa ja etsimme nyt etupäässä varavoimahuollon asentajia. Asemapaikkasi on Helsingissä, työ tapahtuu kentällä asiakkaiden luona pääasiassa Uudenmaan alueella. Tarjolla on mielenkiintoisia työtehtäviä vaihtuvissa maisemissa, hurttia huumoria sekä muutenkin mukava työporukka.
Voiko varavoima auttaa, kun sähkönhinta nousee?
Sähkön hinta on ollut nousussa jo hetken aikaa. Uutisissa varoitellaan vähän väliä myös talvella uhkaavasta sähköpulasta. Miten yrityksissä ja kotitalouksissa kannattaa varautua? Moni on miettinyt, olisiko varavoimasta tai sen vuokrauksesta helpotusta mahdollisiin pakkosähkökatkoihin tai niihin hetkiin, kun pörssisähkö kipuaa kohti uusia hintahuipputunteja. Vastaus on kyllä ja ei. Lue lisää.
Erikoisprojekteihin uusi vetäjä
Erikoisprojektit on saanut uuden, asiantuntevan vetäjän, jolla on kykyä ja halua ylläpitää sekä kehittää tätä vaativaa projektiluonteista liiketoiminta-aluetta. Tähän mielenkiintoiseen ja vaativaan tehtävään Dieselvoima on nimittänyt Mikko Korrin...
Alumiinikumikaapelit – Näin muutat alumiinin kullaksi
Kuinka voit saada merkittäviä kustannussäästöjä hankkiessasi sähkökaapeleita väliaikaisiin kytkentöihin? Sinun tarvitsee vain ostaa alumiinikaapeleita kuparikaapeleiden sijaan. Se on niin yksinkertaista. Sen lisäksi alumiinikumikaapeleilla on monia muitakin hyötyjä.
Palopumpuissa yhteistyö tuo lisäturvaa
Molemminpuolisesta yhteistyöstä hyötyvät useimmiten molemmat osapuolet. Suomen Diesel Voima Osakeyhtiöllä ja KSB Finland Oy:llä on takanaan useiden vuosien yhteistyö palopumppuliiketoiminnan puolella. Yhteistyön parhaita puolia ovat mm. ammattitaito, joustavuus ja hyvä, nopea kommunikaatio. Mika Korhonen KSB:ltä kertoo vientiprojektien olevan paikoin erittäin haastavia, mutta yhteistyöllä ja Dieselvoiman tarjoaman asiantuntijuuden avulla haasteista on selvitty kunnialla eteenpäin.
Varavoiman käyttöikä
Moni kakku päältä kaunis, silkkoa sisältä. Niinhän se vanha sanonta kuuluu. Tämä pätee myös varavoimakoneisiin. Ne näyttävät uusilta ja siisteiltä, vaikka hankinnasta olisi kulunut monia vuosia, puhumattakaan vuosikymmenistä. Valitettavasti mm. koneen sisällä oleva elektroniikka vanhenee jossain vaiheessa. Mitä asialle voi tehdä?
Tunnista sudenkuopat varavoimahankinnan kilpailutuksessa
Harkitsetko uuden varavoimajärjestelmän hankintaa ja varavoimahankinnan kilpailutus on sinulle ajankohtaista ennemmin tai myöhemmin? Varavoimajärjestelmän hankinta on iso satsaus, jonka takia on tärkeää, että kohteeseen asennettava koneikko on kaikin puolin sopiva kohteeseen ja se palvelee täydellisesti käyttötarkoitustaan. Haluamme, että hankintasi menee kerralla oikein, eikä lisätöitä tai -asennuksia eli lisäkustannuksia ilmaannu. Kokosimme kattavan tietopaketin varavoimajärjestelmän kilpailutuksesta, jotta voit tunnistaa ja ohittaa kilpailutuksen sudenkuopat.
Suomen Diesel Voima Osakeyhtiön toimitusjohtajaksi nimitetty Mika Peltola
Suomen Diesel Voima Osakeyhtiön hallitus on nimittänyt toimitusjohtajaksi Mika Peltolan, joka on toiminut yhtiön palveluksessa perustamisesta 2012 lähtien, johtoryhmän ja hallituksen jäsenenä ja viimeisimpänä varavoimajärjestelmät -liiketoiminnan johtajana. Nimitys tulee voimaan 1.8.2020 alkaen. Peltola tulee jatkamaan yhtiön nykyistä strategiaa ja liiketoiminnan kehitystä johtoryhmän suunnitelmien mukaisesti. Tavoitteena on Dieselvoiman toiminnan ja kilpailukyvyn vahvistaminen edelleen.
Varavoimakoneen vuokraus
Varavoimakoneen vuokraus on hyvä vaihtoehto silloin, kun tarvitset väliaikaisesti varavoimaa joko turvaamaan sähkönsaanti kiinteistössä sähkökatkon aikana tai kokonaan syöttämään sähköä paikoissa tai tapahtumissa, joissa ei ole mahdollista saada virtaa valtakunnan sähköverkosta. Tässä artikkelissa perehdytään hinattavan varavoimakoneen vuokraukseen, joka toteutettiin hyvässä yhteistyössä kumppanien kanssa sekä tarkemmin muuntamohuollon aikaisen sähkökatkon aikaiseen varavirran syöttöön. Kiinteistön sähköjärjestelmät turvattiin syöttämällä niitä siirrettävällä varavoimakoneella.
Erään moottoriöljyn tarina
Mitä kaikkea kuuluu moottoriöljyn tehtäviin varavoimakoneen tai palopumpun moottorissa? Entä miten moottoriöljy kannattaa kierrättää käytön jälkeen? Käytetyt moottori- ja voiteluöljyt on mahdollista kierrättää parhaalla mahdollisella tavalla tekemällä niistä uutta raaka-ainetta voiteluöljyyn. Miten se tapahtuu? Lue lisää asiasta erään moottoriöljylitran kertomana.
Huoltoasentajat töissä ympäri Suomen
Huoltoasentajamme matkustavat töissään ympäri Suomen. Huoltoasentajan arkeen kuuluu niin varavoimakoneiden ja palopumppujen vuosihuoltoja, kuukausikoekäyttöjä kuin uusien koneiden asennuksia ja vanhojen saneerauksia sekä paljon muuta. Huoltasentajat ovat osaltaan turvaamassa kriittisten järjestelmien toimintaa ja varmistamassa tuotannon jatkumisen. Palopumppujen huolto varmistaa osaltaan sen, että palon sattuessa pumppu on toimintakuntoinen ja vettä saadaan palavaan kohteeseen.
Hinattava varavoiman kuljetusalusta, joka kestää mitä tahansa
Asiakas lähestyy meitä usein sellaisen ongelman kanssa, johon ei ole vielä löydetty tyydyttävää ratkaisua. Tämä on tilanne, joka tarkoittaa mielenkiintoisia pohdintoja ja pientä painetta, jotta pääsemme toivottuun ja parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen. Näin tapahtui myös MILTRA30 hinattavan varavoimakoneemme kuljetusalustan kanssa. Kuljetusalusta ja koko MILTRA30 -sähkövoimakone syntyivät, jotta mihin tahansa maastoon saadaan toimitettua dieselgeneraattori kestävällä ja luotettavalla kalustolla.
Sisäasiainministeriö listasi pahimmat riskit: Todennäköisin on suuri sähkökatko
Yhteiskunta on riippuvainen sähköstä. Mitä laajamittainen sähkökatko aiheuttaisi? Miten se vaikuttaisi elämääsi tai koko yhteiskuntaan? Sisäasiainministeriön julkaisemassa riskiarviossa sähkökatko listataan todennäköisimmäksi uhaksi. Tässä artikkelissa pohditaan, mistä laajamittainen sähkökatko voi johtua, millaisia vaikutuksia sillä olisi ja miten siihen voi varautua.
Tarkista ja huolla polttoainesäiliö syksyn tullen
On aika valmistautua syksyyn ja viileneviin ilmoihin. Varautuessasi talven tuloon, muistathan samalla tarkastaa laitteidesi polttoainesäiliöt! Saatat ensin kysyä miksi, mutta tämä pieni toimenpide voi vielä säästää sinut monelta harmilta. Erityisen tarkkana on syytä olla, jos laitteesi on ulkona tai muuten suurten lämpötilan vaihteluiden armoilla.
Varavoimakoneen nosto ja siirto, miksi ja miten?
Varavoimakoneen nosto ja siirto ei ole itsestään selvä ja helppo projekti. Mutta oikealla asiantuntijatiimillä ja yhteistyöllä se onnistuu hyvinkin vaivattomasti. Onko sinulla tällainen projekti tulossa? Anna meidän auttaa!
4+1 vinkkiä kesälomamoodiin pääsemiseksi
Keräsin yhteen henkilökuntamme parhaat vinkit lomamoodiin pääsemiseksi. Miten päästä sopivasti töistä irti ja miten kerätä motivaatiota taas työhön paluuseen?
Insinöörien turinat: Insinööri on aina insinööri
Tällä viikolla insinöörit ja toimistomme wannabe-boheemihumanistit ovat kinastelleet mm. radioaalloista. Tästä ajauduimme mielenkiintoiseen keskusteluun insinööreistä ihmisinä. He ovat usein luonteeltaan hyvin rationaalisia ja luottavat tieteelliseen faktaan enemmän kuin mutu-tuntumaan. Lue lisää havainnoistamme ja kerro, mitä mieltä sinä olet!
Oikein tehty huolto ja koekäyttö ovat tärkeä osa työturvallisuutta
Palopumppujen koekäyttöjä tehdään usein yksin ja työntekijät ovat huolissaan omasta turvallisuudestaan. Palopumpun huolto taas edellyttää kokonaisvaltaista näkemystä palopumpun toiminnasta kokonaisuutena ja osana muuta sprinklerijärjestelmää.
Insinöörien turinat: Pitkähihainen t-paita
– Mikä h***tti on pitkähihainen t-paita?, kysyi yksi insinööreistämme hiljattain. Oikeasti mietimme porukalla, pitäisikö jälleen tehdä työvaatetilausta ja mitä tarvitaan. – T-paita on kaikessa yksinkertaisuudessaan paita, jossa on lyhyet hihat, totesi toinen. Mikä kummallinen käsite on sitten pitkähihainen t-paita, joka on kuin varkain vakiinnuttanut paikkansa puhekielessä.
Dieselvoiman tarina
Suomen Diesel Voima Osakeyhtiön tarina sai alkunsa vuonna 2012. Viidellä miehellä oli herännyt yhteinen ajatus ja visio, että asiat on mahdollista tehdä tavallista paremmin varavoiman ja palopumppujen kaupassa sekä niiden huollossa. He halusivat panostaa vahvasti kuunteluun, asiakkaista välittämiseen sekä luoda pitkät, luotettavat asiakassuhteet. Lue koko tarina!
Lauri Antila – varavoimakone ja palopumppu saa kaipaamansa huollon
Helppoa ja vaivatonta. Näillä sanoilla asiakkaat usein kuvaavat varavoimakoneen tai palopumpun huollon hoitumista. Homma lähtee monesti liikkeelle puhelusta tämän miehen kanssa. Lauri Antila huolehtii varavoimakoneiden ja dieselpumppujen asiakkaista tekemällä heille...
Blackout-testi, mitä se tarkoittaa ja miksi se on niin tärkeä?
Jakeluverkkojen häiriömäärät ovat viimevuosina vähentyneet mm. maakaapeliverkkojen rakentamisen myötä, mutta vastaavasti sähkön tarve ja sen kriittisyys on lisääntynyt. Kun blackout-testi tehdään säännöllisesti, voidaan varmistua varavoimajärjestelmän oikeasta toiminnasta kriittisellä hetkellä ja lisätä näin samalla laitteiston käyttövarmuutta. Tässä artikkelissa selvitämme tarkemmin, mitä blackout-testi tarkoittaa ja miksi se kannattaa varavoimajärjestelmälle tehdä.
Dieselvoima 5 vuotta – juhlan paikka
Dieselvoima täytti elokuussa 2017 viisi vuotta. Viiteen vuoteen on mahtunut paljon. Suunta on kuitenkin ollut koko ajan kirkkaana mielessä ja sitä kohti on menty määrätietoisesti. Dieselvoiman perustajajäsenillä on selkeä visio, jonka mukaan he haluavat lähteä rakentamaan omaa yritystään. Tämän vision kantava ajatus on edelleen sama eli tehtävämme on helpottaa juuri sinun elämääsi erilaisin varavoima- ja palopumppuratkaisuin. Arvostamme sinun yritystäsi!
Mika Peltola toteuttaa varavoimatarpeesi
Mika Peltola on sähkövoimatekniikan insinööri, jolla on alalta toistakymmentä vuotta kokemusta. Suomen Diesel Voima Osakeyhtiössä hän vastaa varavoimakoneiden ja -järjestelmien myynnistä ja toteutuksesta. Hän löytää jokaiselle juuri sopivan varavoimaratkaisun, sillä Mika panostaa asiakkaan kuunteluun projektin suuruudesta riippumatta.
Huolto on tärkeä osa kokonaisuutta
Huolto on Suomen Diesel Voiman kokonaispaketissa erittäin tärkeässä osassa. Jos huolto on tekemättä, ei ole takuuta siitä, että laite toimii oikein. Pitkäaikainen Dieselvoiman asiakas kertoo tässä artikkelissa lisää huollon sujuvuudesta ja luotettavuudesta.
Varavoima varmistaa, että toiminta jatkuu turvallisesti sähkökatkon sattuessa
Suomen Diesel Voima Osakeyhtiön asiantunteva palvelu auttaa varmistamaan riittävän voimansaannin kaikissa tilanteissa ja olosuhteissa. Dieselvoiman osaamisen ja kokemuksen avulla pystytään suunnittelemaan kaiken kattava varavoimajärjestelmä avaimet käteen -periaatteella ja huolehtimaan koekäytöistä ja sen ylläpidosta koko laitteiston elinkaaren ajan.
Dieselvoiman varavoimakone tuo turvaa maatilalle
Maatilalla sähkökatkos voi aiheuttaa suuret tappiot ja menetykset pienessäkin ajassa. Asiakkaamme kertoo, miten varavoimakone turvaa maatilan toiminnan sähkökatkon aikana.
Insinöörien turinat: Vuosikellon pyörimisen mysteeri
Oletko koskaan miettinyt termiä vuosikello hetkeä enempää? Dieselvoiman insinöörit sukelsivat kahvipöydässä miettimään asiaa hieman syvällisemmin. Mihin suuntaan se vuosikello oikein pyörii?
PALOPUMPUT
Palopumppu toimii sammutusjärjestelmän sydämenä varmistaen riittävän vedensaannin sammutustilanteissa.
VARAVOIMA
Varavoimakoneilla varmistetaan kriittisten järjestelmien toimiminen ja tuotannon jatkuminen sähkökatkojen aikana.
HUOLTO
Dieselgeneraattoreiden ja -pumppujen huolto ja kokonaisvaltainen tarkistus kannattaa tehdä säännöllisesti kerran vuodessa.